Laserowe leczenie prostaty – nowoczesne metody terapii

Lekarz przegląda tablet

Nowoczesne metody terapeutyczne pozwalają na małoinwazyjne i bezbolesne przeprowadzanie zabiegów leczenia przerostu stercza. Jest to kolejny z powodów, dla którego nie warto zwlekać z wizytą u specjalisty w razie zaobserwowania niepokojących symptomów. Jedną z metod jest laserowe leczenie prostaty. Polega ono na wprowadzeniu do cewki moczowej endoskopu (resektoskopu laserowego) wyposażonego w laser z czerwoną diodą. Używając włókna laserowego, nacina się i wyłuszcza gruczolaka od zewnętrznej torebki gruczołu krokowego.
Co najważniejsze z punktu widzenia pacjenta, zabieg nie wymaga długiej rekonwalescencji ani wielodniowego pobytu w szpitalu. Już po kilku dniach można wrócić do normalnej aktywności. Laserowe leczenie prostaty jest także bezbolesne. Zawsze poprzedza się je odpowiednią diagnostyką narządu. Dzięki temu możliwe jest poznanie dokładnego rozmiaru zmian i dobranie optymalnej formy leczenia. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące laserowego leczenia prostaty.

Laserowa operacja prostaty – na czym polega?

Laserowe leczenie zatrzymania moczu to aktualnie najczęściej stosowana metoda leczenia silnych zaburzeń mikcji u mężczyzn oraz zatrzymania moczu. Laserowa operacja prostaty stała się alternatywą dla zabiegów chirurgicznych ze względu na swoje liczne zalety. Przede wszystkim zabieg laserowy jest dla pacjenta zupełnie bezbolesny. Trwa również krótko, a jego efektem jest całkowite usunięcie problemu. Co niezwykle istotne laserowe leczenie prostaty nie wymaga długiej hospitalizacji, pacjent spędza w szpitalu średnio 2 dni. Zastosowanie czerwonego lasera redukuje do minimum ryzyko krwawienia, na drugi dzień po zabiegu mocz jest klarowny. Pacjent w zasadzie od razu może wrócić do normalnej aktywności.

Przebieg laserowego leczenia prostaty

Laserowe leczenie prostaty wykonywane jest przy użyciu endoskopu wyposażonego w źródło światła i włókno laserowe. Narzędzie jest wprowadzane przez urologa do cewki moczowej, gdzie pod kontrolą wzroku (ekran monitora) usuwana jest przerośnięta tkanka gruczołu krokowego. Enukleacja gruczołu krokowego (HoLEP – holmaowa laserowa enukleacja prostaty) polega na laserowym wyłuszczaniu gruczołu krokowego. Ta metoda charakteryzuje się wyższą hemostazą i bezpieczeństwem śródoperacyjnym. Zabieg nie ma wpływu na erekcję.

Dzięki właściwościom czerwonego lasera (równoczesne wysokie pochłanianie w hemoglobinie i wodzie tkankowej), podczas zabiegu nie występuję praktycznie żaden ubytek krwi. Laserowa operacja prostaty techniką HoLEP jako rodzaj techniki małoinwazyjnej, która w praktyce zapewnia mniejszą utratę krwi, krótszy okres hospitalizacji oraz mniejsze dolegliwości bólowe a co za tym idzie minimalne zużycie leków przeciwbólowych. Nowoczesne zabiegi z zastosowaniem czerwonego lasera pozwalają na zapewnienie lepszych wyników pooperacyjnych, w tym lepszego strumienia moczu i dużo mniejszych dolegliwości występujących bezpośrednio po zabiegu. Zastosowanie czerwonego lasera pozwala na bardzo precyzyjną operację prostaty, tym samym pacjent nie czuje po zabiegu podrażnienia ze strony dolnych dróg moczowych. Jednocześnie ryzyko utraty krwi wymagającej transfuzji oraz ryzyko rozwoju zwężeń cewki moczowej niezależnie od wielkości gruczołu krokowego są niższe niż w metodzie TURP. Zabieg operacji prostaty przy użyciu czerwonego lasera jest dla pacjenta bezpieczny i daje możliwość szybkiego powrotu do domu. Następuje szybka i długotrwała poprawa jakości życia pacjenta.

Zalety laserowej operacji prostaty HoLEP

Najnowocześniejszym i najmniej inwazyjnym sposobem leczenia zabiegowego BPH jest czerwony laser. Zabieg ten przeprowadzony techniką enukleacji gruczolaka stercza, który ogranicza ryzyko krwawienia do minimum oraz zapewnia wysoką skuteczność. Laserowa operacja prostaty HoLEP zapewnia pacjentom maksymalny komfort, dzięki czemu w okresie pooperacyjnym chory nie odczuwa żadnych dolegliwości bólowych. Leczenie prostaty z wykorzystaniem czerwonego lasera polecane jest szczególnie młodym, czynnym zawodowo mężczyznom z problemami prostaty, ponieważ gwarantuje on powrót do pełnej aktywności zawodowej oraz seksualnej już po kilku dniach.
Laserowa operacja prostaty metodą endoskopową przy użyciu czerwonego lasera HoLEP może być przeprowadzony u chorych ze znacznym przerostem stercza, gdyż brak jest konieczności zastosowania zabiegu „otwartego”.

Zabieg laserowej operacji prostaty można wykonać u pacjentów, którzy ze względu na stan ogólny i obciążające choroby współistniejące zostali zdyskwalifikowani od innych metod leczenia operacyjnego. Operacja prostaty może również zostać wykonana u pacjentów z zaburzeniami krzepnięcia krwi, przyjmującymi leki rozrzedzające krew, jak też u chorych z wszczepionym kardiowertem-defibrylatorem.

Zabiegi metodą HoLEP – Bielsko-Biała

Nasi pacjenci z Bielska-Białej również mogą skorzystać z leczenia metodą HoLEP w gabinecie w tym mieście. Warto bowiem podkreślić, że dla wygody naszych pacjentów jesteśmy dostępni w kilku miastach województwa śląskiego. Doskonale rozumiemy, że dostępność i najwyższej klasy rozwiązania techniczne to ważne atuty naszych placówek, ale inną istotną kwestią, na którą kładziemy szczególny nacisk, jest atmosfera panująca w naszych gabinetach. Na co dzień mamy przecież do czynienia z materią szczególnie intymną, dlatego też dokładamy wszelkich starań, by budować klimat wzajemnego poszanowania oraz zaufania. Jeśli więc poszukują Państwo pomocy doświadczonych urologów, w tym także wsparcia w postaci zabiegów prowadzonych metodą HoLEP, serdecznie zapraszamy do naszego gabinetu w Bielsku-Białej, ale też innych śląskich miastach.

operacja-1
operacja-3
operacja-2

Urolog Bogacki